2008. október 22., szerda

Wallenberg interjú: Nem fázik Csíkszeredában


Patrik Wallenberg korábban kétszer is aranyérmes lett az egyik legerősebb bajnokságnak számító svéd élvonalban. Jelenleg a Csíkszeredai Sportklub játékosa – 17 góllal és 12 gólpasszal a MOL Liga kanadai táblázatának második helyén áll.


– A Csíki-medence Románia egyik leghidegebb pontja. Egy Skandináviából érkezett ember számára milyen itt az időjárás?

– Bár csak rövid ideje tartózkodom Csíkszeredában, megszerettem a várost, és ennek egyik fő oka az időjárás. Otthon októberben már hamar sötétedik, és nagyon hideg van. Nem fordulhat elő, hogy ilyenkor egy szál pólóban sétálgassak, mint itt. Ráadásul azt hallottam, hogy ennek ellenére szép telek vannak errefelé. Mivel szeretem a havat, azt is várom, hogy beköszöntsön ide is a hűvösebb időjárás.

– Azonban minden bizonnyal nem az időjárás miatt szerződött a Csíkszeredai Sportklubhoz.

Staffan Lundh, a csapat egyik edzője keresett meg az ajánlattal, és a döntést megkönnyítette a tudat, hogy egy honfitársam lesz a trénerem. Emellett érdekes, izgalmas lehetőségnek tűnt, hogy Romániában játsszak. Bevallom, hat hónappal ezelőtt nem is tudtam arról, hogy ebben az országban ismerik a jégkorongot. Korábban már játszottam több országban, Svédország mellett Angliában és Finnországban is kipróbáltam magam. Ezt a lehetőséget kihívásnak tekintettem, hiszen így nemcsak hokizhatok, de megismerhetek egy olyan kulturális közeget, amelyről előzőleg nem sokat tudtam.

– A bajnokság azonban nem olyan erős, mint otthon. Pályafutásában nem érzi visszalépésnek a magyar–román közös bajnokságban való szereplést?

– Természetesen Svédországban magasabb színvonalon űzik ezt a sportágat, szerintem a svéd a harmadik legerősebb pontvadászat az NHL és az orosz bajnokság mögött. Nagyon sokan hokiznak nálunk, a magas színvonalra pedig az én esetem is jó példa. A posztomon rengeteg jó játékos van; így aztán hiába voltam eredményes ifjúsági szinten, a felnőtteknél már nem számoltak velem a szövetségi kapitányok. A közönség hozzáállása pedig a színvonalnak megfelelő, hiszen átlagban mintegy hatezer néző követi a mérkőzéseket. Azt viszont hamar megtapasztaltam, hogy Romániában is folyamatos a fejlődés. A további előrelépéshez pedig csakis a szokásos receptet kell követni: a legfontosabb a hatékony utánpótlásképzés.

– Ebben a fejlesztésben esetleg önnek is van szerepe?

– Talán annyiban, hogy további svéd játékosok is követik a példámat, és eljönnek játszani Romániába. Immár vagyunk néhányan, de szerintem, ha még több, megfelelő játékerőt képviselő skandináv hokis szerepel itt, az mindenképpen a bajnokság javára válik.

– A távlati céljaiban milyen helyet foglal el a Sportklub?

– Eredetileg egy szezonra kötöttem szerződést, ám nagyon megszerettem az itteni életet. Ha jövő tavasszal is így érzek majd, nem zárom ki, hogy maradok még egy évet.

Szerző: Kiss Csaba / Krónika

0 megjegyzés:

 

Jégkorong. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com